Kampania edukacyjna

W marcu 2025 r. wystartowała w przestrzeni publicznej kampania edukacyjna przygotowana przez dział edukacji Schroniska na Paluchu, którą realizują uznane polskie ilustratorki i ilustratorzy. W jednym miejscu Warszawy – w podziemiach przy metrze stacji Centrum (od strony dawnej Cepelii), pierwszego dnia miesiąca, pojawia się projekt innego autora ilustrujący temat związany z podopiecznymi Schroniska na Paluchu.  

Marcowa odsłona, autorstwa Katarzyny Boguckiej, odpowiadała na pytanie: Czym jest i jak działa schronisko? Kwietniowa, autorstwa Martiszu, zwracała uwagę na to, że wbrew nieprawdziwej, krzywdzącej opinii podopieczni schronisk to nie są zwierzęta „drugiej kategorii”. Majowa odsłona, autorstwa Moniki Hanulak, podejmuje temat: czym się kierować przy wyborze zwierzaka, aby stworzyć z nim zgrany duet. 

 

Czerwcowa, autorstwa Agaty Chmielewskiej, zwracała uwagę na zwierzęta z mniejszą szansą na adopcję: seniorów, zwierzęta nieśmiałe, nielubiące dotyku, niepełnosprawne, weteranów w schronisku, czarne psy. Lipcowa, autorstwa Magdaleny Pankiewicz, podkreśla znaczenie procesu adopcyjnego, tego, że służy on i zwierzęciu, i jego przyszłej rodzinie. Kolejne odsłony kampanii zostaną poświęcone temu na co zwracać szczególną uwagę po adopcji, co robić, a czego nie robić, aby zwierzę czuło się z nami dobrze, a my z nim.

10 tematów, 10 twórców, 10 miesięcy trwania kampanii – zapraszamy do czytania, oglądania i refleksji, a przede wszystkim do adopcji podopiecznych Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego w Warszawie. 

Kampania Ilustratorki i Ilustratorzy dla Palucha potrwa do końca roku. 

Zdjęcia: Kacper Kibart

Kampania jest realizowana w ramach edukacyjnej działalności Schroniska na Paluchu im. Jana Lityńskiego w Warszawie.